Monthly Archives: juli 2019

1 post

Personal trainer effectief of niet?

De meeste mensen weten precies wat een personal trainer is. Een personal trainer helpt mensen bij het realiseren van verschillende doeleinden. Deze doeleinden hebben dan te maken met het bereiken van een bepaald gewicht, bepaalde spiermassa of een bepaalde sportprestatie. Dit wordt altijd gedaan door middel van een ultieme combinatie van het goed gebruiken van voeding en sport. Deze twee aspecten moeten aan elkaar aansluiten en goed in elkaar passen om het eindresultaat (op een gezonde manier) te bereiken. Veel doeleinden kunnen zelf gerealiseerd worden en andere doeleinden kunnen worden bereikt door middel van het inschakelen van een trainer die zich persoonlijk tot de persoon richt. Maar hoe weet je of daadwerkelijk een personal trainer nodig hebt?

Een trainer die samen met jou, persoonlijk dus, traint is een man of vrouw met een bepaald volume kennis en ervaring. Hij of zij weet veel van het menselijk lichaam en de effecten van diverse sporten. Door deze kennis kan de trainer precies bepalen hoeveel voedsel en hoeveel drinken er daadwerkelijk nodig is. Verder houdt hij of zij ook rekening met de desbetreffende effecten van sporten. Zo kan er met een optimaal schema, waar voedselproducten en sport centraal staan, een optimaal resultaat geboekt worden. In eigenlijk alle gevallen wordt het eindresultaat op een gezondere manier en een snellere manier gerealiseerd. 

Personal trainer

 Personal trainer is simpelweg een professional 

Een personal trainer is een persoon met veel kennis, en dus ook vaak ervaring, op het gebied van voedsel en sport. In eigenlijk alle gevallen zal hij of zij, samen met jou, een reëel doel stellen voor een redelijke datum. Doeleinden kunnen verschillende dingen zijn. Denk hierbij aan het verliezen van vetpercentage (afvallen) of het aanmaken van meer spiermassa (aankomen of vet omzetten in spier). Een trainer, die personal gericht is, weet hier alles van en behaalt dus, samen met de persoon, snel en op een gezonde manier een bepaald doeleind.

Of jij gebruikt maakt van een personal trainer is een persoonlijke overweging. Als je een klein resultaat moet behalen zoals het afvallen van een aantal kilo is het misschien niet nodig. Denk hierbij aan een streefgewicht komen van 5 kilogram lager. Dit kan bijvoorbeeld bereikt worden door het letten op calorieën en sporten. Een volledige transformatie in een paar maanden, waar dus vet wordt omgezet in spiermassa, is een lastiger te bereiken doel waar de brug groter en langer is. Het is uiteraard niet onmogelijk. Hierbij is een personal trainer bijvoorbeeld wel een handige oplossing dat zich uit kan betalen. Denk hier dus goed over na.