Daily Archives: 9 april 2019

1 post

Alles wat je moet weten over sport

Fietsplezier is er voor iedereen. Dit is tevens een vorm van sporten wat natuurlijk heel gezond is, maar wat moet je nou eigenlijk weten over sport? Er wordt zoveel gepraat over dit onderwerp. Wat heb je voor voeding nodig, kan je het combineren, kan het thuis?

Waarom sporten?

Sporten is voor heel veel dingen goed. Het kan helpen voor het ontspannen. Dagelijks maak je veel dingen mee. Sport is dan een goede manier om je te ontladen van bijvoorbeeld stress. Naast het verhelpen van stress, zorgt het er ook voor dat je je hoofd leeg kan maken. Als je dit kan doen, kan je je focussen op andere dingen. Sporten kan je dus eigenlijk omschrijven als vorm van mindfulness. Zeker op de fiets kun je hele tochten maken waarbij je je hoofd heel goed leeg kunt maken.
Sporten is heel goed voor je lichaam. Door sporten beweeg je heel veel spieren in je lichaam. Daardoor zorg je er dus voor dat de bloedsomloop wordt verbeterd en dat bijvoorbeeld je conditie wordt verbeterd. Tijdens het sporten kan je ook verschillende spieren trainen. Dit kan thuis, in een sportschool maar dus ook zeker op de fiets!

Sporten is goed voor je. Er zijn heel veel verschillende soorten sport die je zou kunnen doen. Als je een sport hebt gevonden die bij je past, zal het helemaal niet zwaar voelen. Hierdoor geniet je dus extra en houd je je lichaam fit. Als je een sport hebt gevonden die je leuk vindt, zal je je helemaal niet bezighouden met je gewicht of het trainen van je spieren. Dit is dan vaak een onbewust proces. Daarom is het aangeraden om verschillende sporten te ontdekken. Wanneer je niet zeker weet of fietsen bijvoorbeeld iets voor je is kun je ook een tweedehands fiets kopen voordat je een professionele fiets aanschaft.

Sportvoeding

Onder sportvoeding worden verschillende dingen verstaan. Sommigen denken dat ze hun dagelijkse voedingspatroon aan moeten passen, maar dat hoeft vaak helemaal niet. Natuurlijk kan er wel gelet worden op koolhydraten, vetten etc. Maar bij een goed voedingspatroon eet je dus nog wel gewoon 3 maaltijden per dag: ontbijt, lunch, avond. Wel is het aan te raden om niet teveel te eten voordat je gaat sporten. Het beste is minimaal een uur voordat je gaat sporten niet meer te eten.

Ben jij nog op zoek naar een goede tweedehands fiets? Klik hier.